صفحه اصلی »

اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست

اسکیپ روم یا اتاق فرار یک بازی گروهی، فکری و معمایی و هیجانی می‌باشد که در آن شما با تشکیل یک تیم (۴ الی ۱۰ نفره) و ورود به فضای واقعی بازی، با کمک کار تیمی و حل معماها و پازلهای بازی و سیر روند بازی در مدت زمان مشخص که معمولا ۶۰ الی ۹۰ دقیقه می‌باشد باید به هدف از پیش تعیین شده دست پیدا کنید و قبل از تمام شدن زمان بازی از آنجا خارج شوید. حال آنکه در خلال بازی با ژانر هیجان، طی سناریوهای تعریف شده، بازیکنان اتاق فرار هیجان و دلهره برای خروج از اتاق ها را تجربه خواهند کرد.

همانطور که در بالا اشاره شد ماهیت اصلی اتاق فرار حل معما و کار تیمی می باشد. این بازی در حال حاضر برای رنج سنی ۱۴ الی ۶۰ سال در ایران اجرا می گردد و جزو بازی های مناسب بزرگسالان می باشد و بیشترین طرفداران این بازی در رنج سنی ۱۶ الی ۳۵ سال می باشد.

فیلم یا بازی‌های ویدئویی را به یاد بیاورید که قهرمان داستان در مکانی گیر افتاده است و برای نجات جان خود باید از پس هزارتوهای مختلف بربیاید، معماهای مختلف را با کمترین تجهیزات ممکن حل کند و از دست موجودات خطرناک فرار کند. اتاق‌های فرار هم به همین صورت هستند، با این تفاوت که شخصیت اصلی ماجرا شما و هم‌تیمی‌هایتان هستید و البته که فضای اتاق فرار هم در عین امنیت لازم تا حد ممکن شبیه به همان فیلم و بازی‌های ویدئویی مذکور هستند.

اتاق فرار یک پدیده نسبتا جدید است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ ها، استراتژی ها و راهنمایی،
مجموعه ای از معماها و چالش ها را حل می کنند تا به هدف خود برسند. بازیکنان برای این کار، با محدودیت زمانی مواجه هستند. در این بازی، بازیکنان در قالب یک شخصیت، ایفای نقش می کنند و با سایر بازیکنان تعامل برقرار می کنند. بازیکنان اغلب در دنیایی غوطه ور می شوند که برای اجرای ماموریت خود و فرار از اتاق، باید شخصیت ها را به خوبی مجسم کنند اگر چه اتاق فرار یک پدیده سرگرم کننده است. اما از آن به منظور تمرین و تیم سازی برای شرکتها و گروه های حرفه ای دیگر نیز استفاده می شود. دلیل اصلی آن، تقویت ارتباط و اعتماد و همکاری است.

نظرات(۲)

  • Reza
    Reza
    پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ at ۱:۱۹ ب٫ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید من نیمه اول ۱۳۹۰ هستم و ۱۳ سالمه اجازه ورود رو دارم؟

    • <a href=جیم اسکیپ">
      سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ at ۷:۵۶ ق٫ظ پاسخ

      شما با حضور و مسئولیت کتبی خانواده میتونید از خدمات ما استفاده کنید.

یک نظر ثبت کنید

تبلیغات

اینجا دیده میشوید.

آخرین مطالب بلاگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on telegram
Share on email

لینک های کاربردی

پرمخاطب ترین شهرها

پیشنهاد ویژه

  • کافه رستوران ملل

تمامی حقوق این وب سایت نزد جیم اسکیپ محفوظ می باشد.